Thursday 26 December 2013

Airmata

Assalamualaikum and happy Thursday..

Nak menulis sebab nak meluahkan..
Terpulang la siapa yang nak baca pun..
It is blog and everybody are welcome to read the contents...

Sometimes, you wish for sweet things to happened in your life..
But, Allah knows what best for me...
Dia bagi benda yang kita tak suka, kita tak minta, yang kita tak nak.
Tapi semua benda yang terjadi ada sebab,
dalam benda itu terkandung pengajaran, ujian yang mematangkan kita..

Just like my own case, I've met someone who I've known for 2 years,
but then, something unexpected happened, then it is better to let it go.

Frust? yes memang frust, rasa nak menonggeng je rasa...
Rasa macam "Okay la, penat aku nak involve dalam relationship ni, buat sakit hati dan kecewa je,"
Aku nak fokus dengan study aku je then aku nak fly ke oversea.

Macam hati kita tu berkata:

        "Dah la fiqa, jaga hati kau tu, jangan senang nak bg kat orang, biar yang terbaik dapat hati kau, aku ni yang sakit tau, pleasee, jaga aku"

Macam tu kot ape yang hati rasa. Kesian pulak aku rasa, so aku pun decide nak stop involve, tapi dalam masa yang sama aku berdoa pada Allah mintak bagi hati aku ni kepada pemilik yang terbaik, aku tak mampu nak jaga dia dah.

Cuma satu je aku harapkan, janganlah sesuka hati kita tipu orang, mainkan perasaan orang,
kalau dah tahu situasi tidak mengizinkan, kenapa nak jugak meneruskan hubungan yang tak nampak masa depan. Tak pernah nak fikir apa yang hati orang lain ni rasa?

Sedih hati, Allah je yang tahu menahan peritnya.
Nak bercerita kat orang, rasa tak mampu, jadi airmata sebagai peneman kala tidur,
bila hati selalu disakiti tapi orang yang menyakitkannya tak pernah nak cuba untuk memahami..

Biarlah masa menentukan segalanya...hanya doa menjadi penemanku.

p/s: Maaf untuk bahasa rojak. Mohon dia sedar.

0 budi bicara:

Post a Comment

@