Monday 31 December 2012

Bersabarlah

Assalamualaikum...

Seronok bila membaca blog orang...
Pelbagai pandangan dan pendapat dapat dikongsikan dan dalam masa yang sama mengetuk hati untuk sama-sama berubah...
Recently, aku baru baca blog seorang akak senior aku dulu...
Sampai je satu post memang sangat mengusik hati aku...
Tentang bersabar...

Bagi aku tak ramai orang yang sanggup bersabar kat dunia...
Orang mudah hilang sabar disebabkan sesuatu...
Aku boleh klasifikasikan diri aku sebagai seorang yang sabar mengikut keadaan..
Dan selama aku hidup 20 tahun ni..
Banyak juga dugaan dan cabaran yang diberikan Allah kepada aku..
Dan aku bersyukur dengannya kerana perkara sebegitu membuatkan aku menjadi kuat sehingga hari ini...

Betapa tabahnya hati kakak ini bersabar dengan kekasih hatinya...
Andai juga aku mampu untuk membuat sebegitu...
Namun, aku sedang menuju ke arah itu untuk lebih bersabar dan bersabar...
Moga Allah titipkan rasa sabar dalam hati aku ni...

Aku kagum dengan kakak ini yang sentiasa sabar melayan kerenah si kekasih hati...
Walau terpaksa menahan rindu, pedih, perit, sakit hati dan walau selalu menitiskan air mata...
Begitulah manusia, apa yang aku nampak situasi dia sama macam situasi aku...
Namun, begitulah hidup ini...
Aku hanya mampu bertahan setakat yang aku mampu..

p/s: Moga Allah permudahkan segalaNya...hanya kepadaNya aku bermohon

0 budi bicara:

Post a Comment

@