Saturday 24 September 2011

Cemburu, racun dalam perhubungan...

Assalamualaikum...

Cemburu selalu dikaitkan dengan pasangan yang bercinta.
Namun, cemburu yang melampau boleh mendatangkan racun dalam perhubungan.

Tak salah nak cemburu tapi biar make sense sikit la..
Kalau setakat pasangan kita bersembang dengan berlainan jantina,
takperlu nak cemburu sangat kot..
Perhaps they might have something to talk to..
Just believe with your special one..

As for me, I am the one who just have a little sense of jealousy..
Tipulah kalau cakap takda rasa jealous..
Memang kerat jari lah kalau ada orang kata camtu..

Situasi 1:

"Seorang perempuan mintak tolong kawan lelaki dia namun kekasih lelaki itu tidak beri izin kepada boypren dia sebab cemburu" Apakah benda camni pun nak cemburu?

Situasi 2:

"Seorang lelaki sedang keluar makan berdua-duaan dengan seorang wanita dalam keadaan cukup mesra. Kemudian, girlpren lelaki itu tahu dan dia berasa cemburu." Macam ni takpe lah nak cemburu.

Berdasarkan pemerhatian saya sendiri, kedua-dua lelaki dan perempuan mempunyai rasa cemburu yang kuat namun lelaki lebih pandai tutup rasa cemburu.

Mostly yang nampak cemburu ialah perempuan, sebab ape :

1. Perempuan akan stalk FB boypren dia untuk tahu dengan siapa boypren dia komen.
2. Perempuan akan check enpon boypren dia.
3. Perempuan akan buat muka bila nampak boypren dia sembang dengan lelaki lain.
4. Perempuan akan merajuk jika boypren dia contact ex-girlpren dia.
5. Perempuan akan tarik tangan boypren dia bila nampak boypren dia pandang perempuan lain.

Ini serba sedikit yang aku tahu sebab aku pun perempuan..kuang kuang kuang.

Orang kata cemburu tanda sayang...
Namun, bila cemburu yang melampau sangat, pasti boleh bawa racun dalam hubungan..
Berpada-padalah ketika mahu cemburu..
Takyah over sangat ye...
Sebab lelaki suka cerita kat aku yang diorang tak suka perempuan ni cemburu sangat..
Katanya lama-lama boleh jadi menyampah..
Ni bukan aku kata tapi kawan-kawan lelaki aku yang kata..HIHIHIHI

p/s: aku marah kalau boyfren aku nanti tak jujur dengan aku.. ='= (*pss, boyfren takdo pun)

0 budi bicara:

Post a Comment

@