Sunday 13 April 2014

Hati terkesan

Assalamualaikum and selamat pukul 10.45 malam.

Menulis bukan untuk merungut tetapi untuk meluahkan rasa.
Rasa yang tak dapat diucap dan diungkap dengan percakapan.
Mana mungkin aku hilang rasa walau pernah diluka.
Luka pasti tercalit dan terpalit.
Namun, parutnya masih berbekas.

Takut, trauma, terkesan masih lagi ada.
Kadang terlampau berhati hati pun masih terluka.
Biar bersederhana, biar bersahaja.
Aku sampai sudah lelah dengan semua.

Hati ingin disayangi, dikasihi, dicintai, diminati, disukai,
namun seperti aku pernah katakan dulu,
hatiku ini milik Dia, biarlah Dia berikan kepada pemilik yang sebetulnya.

Usaha itu perlu, mana tahu mungkin akan terjumpa,
tapi selagi belum terjumpa, aku bersabar dan terus bersabar.
Niat nak settle down tu mesti ada,
tunggu bila ditentukanNya saja.

Yang pasti, dalam tahun ini, tersimpan segala niat dan matlamat.
Berharap agar dipermudahkanNya.
Merancang adalah pilihan, tapi adalah ketentuanNya.

p.s Moga aku kuat dan tabah dan sabar dan berhenti berharap.


0 budi bicara:

Post a Comment

@