Wednesday 28 December 2011

Terseksa

Asslamualaikum dan salam hormat...

Jujur aku kata aku tak rasa seronok bekerja dalam kalangan orang-orang yang macam mereka..
Sangat tidak seronok..hati aku tidak pernah tenang...
Aku memang tidak sabar-sabar nak tinggalkan tempat kerja neraka tu...
Wish the time will go faster....

Yes, aku faham kerja tu memang tidak pernah kenal erti rehat..
Rehat pun setengah jam.....
Hanya ada seorang dua yang masih ingatkan Tuhan...
Yang lain Wallahualam la, aku pun tak tahu...
Aku pun tak berhak nak judge orang sebab aku pun banyak buat dosa tanpa aku sedar...
Aku pun lemah jugak...

Aku nak cakap lebih tak boleh sebab tu hak mereka...
Aku hanya mampu membenci dalam hati dan itulah selemah-lemah iman...
Aku terkilan dengan sikap mereka...
Waktu solat bagaikan tiada makna...
Nak tengok diorang pergi solat memang payah la...
Seriusly macam kerja dengan orang bukan Islam pun ada...

Hati aku bukannya tenang sangat kerja kat situ..
Yes I know tempat lain pun ada macam ni,
Dan ini mungkin suatu ujian Allah buat aku supaya aku lebih sabar pada masa hadapan..
Harapan aku hanya aku berharap aku dapat bertahan sehingga 22 Februari 2012 / 22.02.2012...
Cun pulakk tarikh tu :D
And then selamat tinggal tempat kerja aku...
InsyaAllah aku tidak mahu bekerja di situ lagi..

"Maafkan saya Madam, saya tak nak sign kontrak untuk 6 bulan dan bekerja semasa cuti semester, hati saya tiada disitu dan sejujurnya saya rasa tidak seronok berada disitu, terima kasih bagi saya peluang Madam,"

p/s: Ya Allah, kuatkan dan tabahkan hatiku ni....Aminn..


0 budi bicara:

Post a Comment

@