Friday 7 October 2011

Ikut hati kamu!!!!

Assalamualaikum....

Kehidupan ni milik setiap orang jadi kenapa nak hidup atas arahan orang lain?
Trust me, you will regret if you just follow others but not create your own way of life..

There is one quote who said by Steve Jobs..I really love this quote.

“Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma - which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of other's opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.” (Steve Jobs)
Seperti yang Mendiang Steve Jobs cakap, kenapa nak ikut cakap orang lain kalau kita dah tahu apa yang kita nak dalam hidup.

So, to people out there, jangan dengar cakap orang yang menyuruh kita itu dan ini..
Maybe ada sedikit kata-kata mereka yang boleh kita ikut but, never let yourself down because of others..
Jangan simply ikut je cakap orang.

Apa yang aku nampak, kadang-kadang ada orang ikut je cakap ape yang orang lain.
Kenapa perlu mendengar kata-kata sinis dan sindir dari orang.
Biarkan mereka kerana mereka hanya tidak mahu kita lebih daripada mereka.
Itu yang aku nampak..

Kita pasti sudah ada perancangan hidup untuk masa depan.
Sama macam aku jugak, aku sudah rancang perjalanan hidup aku,
Aku tahu apa yang aku nak dalam hidup ni, tetapi ingat Allah itu Perancang Terbaik.
Apa jua yang aku rancangkan, semua itu bergantung pada ketentuan Allah..
Kita boleh rancang sebab hidup ini perlu diatur kalau tak kucar kacir lah..
Sometimes people said, just go with the flow..
Mane boleh, rezeki tak datang bergolek kalau takda usaha.

Sebelum kita nak follow the flow, kita nak usaha tu then baru tawakal iaitu berserah..
Takdanya kita duduk kat rumah lepas tu tiba-tiba duit turun ada langit..
Untuk kecapi sesuatu, mesti ada USAHA..

p/s: Kepada org diluar sana, cakaplah apa yang kamu nak cakap, sebab aku tak perlu ikut cakap kamu jika 
       ibu bapa aku sendiri sentiasa support dan restu apa yang aku buat. Watch out your mouth.. :)         

0 budi bicara:

Post a Comment

@