Monday, 23 May 2011

Jenjalan di Hari Minggu

Assalammualaikum....

Semalam, 22 Mei 2011, aku pergi la ke pasar pagi tapi orang Ipoh selalunya panggil Lorkin..
Mcm tu kot sebutannya, aku pun tak berapa tahu..hihi
Macam-macam barang yang dijual, ada beg, ada tudung, ada baju, ada yang jual ikan, bundle,
mcm2 la, yang berjenama dan mahal murah pun ada taw sperti Gucci, minyak wangi Giorgio Armani..
tapi yang tiruan sajalah...

Aku pergi dengan niat nak beli tudung je, lagi murah, tak kisahlah murah janji kain ok, aku beli je...
Beli la beberapa helai...alah, bape hinggit je habis...murah je kan tadi aku cakap..

Pergi tempat mcm ni, aku suka tengok gelagat orang yang mcm2, bak kata pepatah, banyak udang banyak garam, banyak orang, banyaklah ragam..(betul kot nieh)

Ada tu, satu couple cina tua jual lah spek2 mata...sian je aku tengok..mcm org miskin je weh..
Yang pasti, mesti la ramai punya si warga2 asing..haihh, kadang-kadang aku rasa mcm kat overseas pun ade jugakk, mana taknya warga asing je penuh, seriau aku..
Udahlah main jalan je, bukan nak jalan betul2, terlanggar tangan la, ape la..runsing gua...

Itulah ironinya kehidupan kat Malaysia nie...
Bukan warga Malaysia je ada tapi warga asing pun ramai jugakk...


P/S: Harap2 keamanan kat Malaysia ni berkekalan..

0 budi bicara:

Post a Comment

@