Wednesday 27 April 2011

Alah, malasnya..................

Aku actually tak faham bila dah masuk universiti ni masih ada lagi PAKSAAN....

Dulu-dulu, ketika bersekolah, orang kata, "Ala, nanti dah masuk universiti mana ada kokurikulum"...

Tapi, lihatlah, tetap ada jugakk..macam mana nie???

Apa yang aku RASA, orang-orang disini meWAJIBkan sesuatu aktiviti itu untuk dihadiri sbb MANA ADA ORANG nak join aktiviti tersebut..

Inilah masalahnya, bila sudah tiada orang yang nak mengikuti sesuatu aktiviti, maka akan keluarkan perkataan WAJIB.....kalau student tak pergi, maka markah tak ada lah & macam2 lagi la...

Kecewa?? Ya, sudah pasti....sejak dari semester pertama lagi aku merasakan begini..
Tetapi, untuk certain aktiviti aku rasa memang patut dibuat begitu...

Problemnya sekarang, aku tak suka dikacau waktu cuti semester aku untuk disuruh join aktiviti...

Sebagai contoh, aku baru lah mendapat mesej dari seseorang yang menyuruh semua jawatankuasa perwakilan kolej untuk menghadiri OPKIM pada cuti semester ini...

Dalam hati aku berkata, "Alahai, mesti tak ada orang yang nak join aktiviti ni, kalau tak kenapa tiba-tiba bagi tahu suruh join".

Masalahnya pula, bila dah nak dekat habis sem baru diorang bagi tahu...tak ke naya untuk student yang dah habis paper...Memang sengal gila...Walaupun aku ada memegang jawatan dalam kolej, tak bermakna aku setuju dengan semua yang mereka arahkan...


Bila dah tak ada orang, boleh pula WAJIBkan kami hadir aktiviti sebegini...benda-benda macam ini boleh buat aku stress...lagi aku rasa nak BALIK......


Dear mum, please pick up me early k, I dont want to be at UiTM Kedah...Its so sick to be here because of the WAJIB kind of thing.......waaaaaaa..mau pulang dengan segera...BYE lah UiTM.... 


(the SUCK LIFE)

0 budi bicara:

Post a Comment

@