Friday, 27 May 2011

Anak ke ibu bapa yang salah?

Assalamualaikum...

Saat entri ini ditulis, aku masih lagi tengah duduk depan tv nun tanpa mengemas beg pun...
sangat malas ye untuk kemas beg, padahal esok dah nak balik Merbok tersayang.... (jangan ikut sikap ini ye kawan-kawan)
Bukannya ape, aku sangat tak bersedia nak masuk belajar balik...sangat1003 tak bersedia...
Hari ahad ni dah lah mula kelas, confirm aku tak leh nak bagi tumpuan sangat....wargghhhh...tak suke2...

Sekejap sangat cutinye...haruslah aku malas..haihhh...

Cop2, entri kali ni sebenarnya nak cakap sikit la pasal budak-budak zaman laaaani...
Perasan tak budak-budak sekarang sangat susah nak dengar cakap orang..kan33???
Ha, agak-agak pasaipa ehhh??? Yang aku tahu satu je.....
Aku akan salahkan mak ayah...yelah, bukankah tugas mak ayah untuk memberi segala keperluan yang cukup untuk anak-anak, bukannya bagi DUIT je...keperluan agama, rohani sume tu penting jugakkk...
Tapi, yang aku tengok sekarang mak ayah tak pernah kisah pun dengan ape yang anak-anak buat, (segelintir jelah) yang penting diorang cukup duit...

Kepada ibu bapa diluar sana, cuba tengok balik duit yang anda bagi anak-anak anda makan..
Dari manakah sumber tuh??? Halalkah atau haramkah???
Tu yang menjadi persoalannya...
Bagi aku, cuba tengok pesalah yang makan duit rasuah nie, ramai kan???
SO, sebab tu, makin ramai anak-anak dahh tak ketahuan...nak tegur pun susah....
Dah bagi anak makan dengan duit yang tak pasti dari mana sumbernya, so, akhirnya akan bawak mudarat kat anak sendiri jugak kan??
Fikir-fikirkanlah...anak adalah amanah Allah, jadi, jalankan amanah yang telah diberikan dengan sebaik mungkin....

p/s: Ya Allah, jauhkanlah aku dari semua fitnah dunia & akhirat serta keburukan yang berlaku zaman sekarang ni..aminnn..



2 budi bicara:

peep said...

nk duit halal berniaga je la senang.. hehe :) keje mkn gaji agak susah nk tau halal haram sumbernye..

shiema sufian said...

halal haram itu menjamin semuanya :)

Post a Comment

@